TERVETULOA VIIALAN APTEEKKIIN

VIIALAN APTEEKKI AUTTAA LÄHELLÄSI

Asiantunteva henkilökuntamme palvelee ja auttaa lääkehoitoihin, terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Olemme laajentaneet lääke-, itsehoitotuote- sekä kosmetiikkavalikoimiamme. Kuulemme mielellämme lisää asiakkaidemme toiveita valikoimamme ja muiden palvelujemme suhteen. Jos jotain haluamaasi tuotetta ei ole varastossa, tilaamme sen sinulle, mikäli mahdollista. Tilattu tuote on saatavissa yleensä jo seuraavana arkipäivänä. Tilaaminen on sinulle maksutonta.

Meille kaikki asiakkaat ovat kanta-asiakkaita. Et siis tarvitse erillistä kanta-asiakaskorttia asioidessasi meillä.

Tervetuloa Viialan apteekkiin!

Toivottavat apteekkari Tuula Teinilä ja apteekin henkilökunta


Palveluhenkilöt: Astmayhdyshenkilö, sydänyhdyshenkilö, diabetesyhdyshenkilö

Yhteystiedot

Katso kaikki yhteystiedot

Viialan apteekki
Torikatu 4
37830 Viiala

Aukioloajat
Ma-pe klo 9-18
La klo 9-14
Itsenäisyyspäivänä 6.12. suljettu
Jouluaattona avoinna 9-12
25.-26.12. suljettu
1.1. suljettu

Puhelin
03 5435076

Sähköposti
viialan.apteekki@apteekit.net

Kotisivut
www.viialanapteekki.fi/

Terveydeksi!-lehden uutisia

Parafiiniöljy suojaa saunan lauteet

21. tammikuuta 2019 – Apteekissa myytävä parafiiniöljy on varsin monikäyttöinen tuote. Lue koko artikkeli

21. tammikuuta 2019

Aikanaan tätä hajutonta, mautonta ja väritöntä öljyä käytettiin sisäisesti ummetuksen lääkintään, mutta nykyisin on saatavilla tehokkaampiakin vaihtoehtoja. Lemmikkieläinten ummetukseen parafiiniöljyä voi käyttää eläinlääkärin ohjeen mukaisesti.

Parafiiniöljylle löytyy käyttöä myös kotitaloustuotteena. Sillä voi suojata kosteudelta, lialta ja kulutukselta puiset pöydät, työtasot, leikkuulaudat, kaikenlaiset kapustat sekä saunan lauteet. Öljyä levitetään esimerkiksi kankaan tai sienen avulla ohuelti käsiteltävälle pinnalle ja sen annetaan imeytyä. Lopputuloksena puu saa syvemmän sävyn.

Parafiinia käytetään myös perusvoiteiden ja kosmetiikan raaka-aineena. Parafiiniöljy soveltuu sellaisenaan hyvin esimerkiksi hierontaan.

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Kuidun lisääminen parantaa sokeritasapainoa

14. tammikuuta 2019 – Ravinnosta saatu kuitu voi auttaa diabeteksen hallinnassa. Kuitu on yhdistetty myös pienempään riskiin sairastua diabetekseen ja sydän- ja verisuonitauteihin. Lue koko artikkeli

14. tammikuuta 2019

Ravintokuitujen lisääminen ruokavalioon voi auttaa veren sokeritasojen ja diabeteksen hallinnassa, tuore tutkimus vahvistaa.

Tutkimuksessa käytettiin kuituvalmisteita, mutta kuituja on luonnostaan täysjyväviljassa sekä monissa kasviksissa, hedelmissä ja marjoissa.

Diabetes Care -lehden julkaisemat tulokset perustuvat 28 tutkimuksen ja 1 400 osallistujan tietoihin, ja niiden perusteella yhteydet näkyvät yli 13 gramman päiväannoksilla. Tämän verran liukoista kuitua sisältävät valmisteet paransivat veren sokeritasoja kuvaavan HbA1c:n tasoja, paastossa mitattuja veren glukoosipitoisuuksia sekä insuliiniresistenssiä.

Ravinnosta saatavat kuidut on tiedetty terveellisiksi tätäkin ennen, mutta tulokset vahvistavat näyttöä ja osoittavat myös kuitulisien voivan parantaa veren sokeritasapainoa. Kuitu on yhdistetty myös pienempään riskiin sairastua diabetekseen ja sydän- ja verisuonitauteihin.

Päivittäin nautitun ruoan kuitumäärän pitäisi suositusten mukaan olla ainakin 25 grammaa. Parhaiten kuituja saa, jos syö viljoja ja varsinkin täysjyväviljoja ja palkokasveja. Sadassa grammassa ruisleipää on 10–12 grammaa kuitua, vastaavassa määrässä papuja tai pähkinöitä on noin 5–8 grammaa.

Kuva: Pexels

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Pysy pystyssä liukkaalla

9. tammikuuta 2019 – Neljä kymmenestä liukastuu talvella ja kolmannes satuttaa itsensä. Liukastumisia voi ehkäistä varautumalla säähän. Lue koko artikkeli

9. tammikuuta 2019

  1. Valitse pitävä kenkä. Talvikengässä on hyvä olla matala ja leveä kanta, jonka takareuna on viisto ja kuvioitu. Taipuisa ja pehmeä pohjamateriaali ei kovetu pakkasella.

  2. Käytä liukuesteitä. Paras malli peittää koko kengänpohjan ja on CE-merkitty.

  3. Varaa aikaa matkoihin. Liukkaalla kelillä ei kannata kiirehtiä eikä juosta bussiin.

  4. Tarkista sää. Ilmatieteenlaitos antaa varoituksia jalankulkusäästä.

  5. Anna palautetta kulkuväylistä. Jos lumen poistossa, hiekoituksessa tai valaistuksessa on puutteita, kerro siitä.

  6. Huolehdi kunnostasi ja vireydestäsi. Hyvä yleiskunto, lihasvoima ja tasapaino auttavat pysymään pystyssä.

  7. Keskity kävelemiseen. Pysähdy käyttäessäsi kännykkää.

Lähde: Pysy pystyssä -kampanja, kotitapaturma.fi

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Siirry lehden sivuille